ליצירת קשר 050-5231920

500,000 ש"ח עם חיוך

הפרשייה החלה בארץ ביום סגרירי לחלוטין, השמים קדרו והקור חדר לעצמות. צוותי המעקב היו פזורים באחת השכונות בחיפה , הם ישבו די קפואים ברכבים ולגמו תה מהטרמוס שלקחו טרם הגעתם למשמרת. הראייה הייתה קשה עקב תנאי מזג האוויר , אך הדריכות הייתה מוגברת והדם זרם בעורקי הבלשים בעוצמה שלא ניתן להסביר. השכנים לא יכלו להבחין בבלשים שיושבים ברכבים. סמוך לחצות מודיע התצפיתן בכניסה לרחוב , כי רכבו של החשוד מגיע לאזור והוא חולף בנסיעה אטית ברחוב, כשהוא ככל הנראה בוחן באם אין במקום מארב או אנשים חשודים.

 

הבלשים ברכבים נכנסו לכוננות וכמובן האדרנלין בגופן עלה בכמה שלבים. החשוד יצא מהרחוב בנסיעה איטית , כאשר הבלשים היו בטוחים שהוא לא הבחין בהם. כן, הוא שוב בכניסה מדווח התצפיתן , הוא נכנס באטיות לרחוב ונסע במהירות אפס , כשהוא חולף ובוחן רכב רכב. ח'ברה להתכונן ולהיכנס לכוננות , להיות מוכנים , אם הוא עשה שני סיבובים , לא מן הנמנע , שהוא יגיע לזירה ברכב ויחנה את רכבו אי שם ברחוב , די קרוב אבל יחנה, על מנת שרכבו ישמש לו כרכב מילוט. נעלם הקשר עם החשוד, תהיו מוכנים לראות אותו וייתכן שהוא ימצא לעצמו דרך קיצור מאחד השבילים, הנחה ראש הצוות את הבלשים.

 

אל מול הבית , משרדי החברה שהזמינה את שהשירות , נראתה לפתע צללית של אדם , כשהיא מגיחה מאחד השבילים הצמודים לבניין. הקשיבו הודיע ראש הצוות, זה החשוד , יש להתכונן לצילום ומגע עם החשוד. החשוד הגיע אל ארון התקשורת של המשרד, פותח אותו ונראה כשהוא מתעסק עם הארון. לציין כי יומיים לפני כן, טכנאי של המשרד , הרכיב "מצלמה זעירה" הפועלת גם בשעות החשיכה , על מנת להנציח בצילום את מי שיגיע , על מנת לבדוק את ציוד האזנה שהוא הרכיב כמה ימים לפני כן. בשיחה במקביל עם מנכ"ל החברה, הוסכם שלא ליצור חבירה ומגע עם החשוד, אלא לראות למי הוא מעביר את המידע שהוא גונב מהחברה.

 

שימו לב, הודיע ראש המשמרת, יש לצלם אותו בזהירות ואח"כ לקחת אותו בעיקוב זהיר מבלי להיחשף. הרכב המסחרי שמוקם קודם לכן , היה רכב תצפית עם מערכות צילום לשעות ומזג אוויר שכזה. החשוד התעסק עם ארון התקשורת מס' דקות ויצא במהירות לכיוון רכבו שחנה לא רחוק , הוא לא ידע שמס' עוקבים רכובים בעקבותיו , הוא החל בנסיעה לכיוון אחת השכונות בחיפה וחנה ליד ביתו ושם פעמיו לדירתו. נשארים עד הבוקר ניתנה ההחלטה ולא לעזוב אותו בשום פנים ואופן , היום אמור להיות היום הגורלי , על מנת לחשוף מי עומד מאחרי ההזמנה של עבודת הריגול כנגד הלקוח שלנו.

 

סמוך לשעה 8 בבוקר , יצא הנבדק עם ילד קטן מביתו, הוא הכניס את הילד ושם פעמיו לגן הילדים בהמשך הרחוב והוריד את בנו בגן. בזהירות לעקוב אחריו הנחה ראש הצוות, הנבדק החל לנסוע בחיפה ונראה כשהוא מגיע לאחד ממרכזי החנויות , יורד מרכבו וניגש לבית קפה סמוך. בחור ובחורה מהצוות בעקבותיו נכנסו לבית הקפה, כשהם מפעילים ציוד צילום סמוי, הנבדק מתיישב ומזמין קפה, מדפדף בעיתון ומביט כל העת לכיוון דלת הכניסה.

 

לשולחנו הצטרפה אישה בשנות הארבעים לחייה והזמינה קפה , במהלך שיחה בין השניים , נראה הנבדק כשהוא מגיש לאותה גברת, מס' תקליטורים ארוזים ומבהיר לה על תוכנם , החוקרים שישבו בסמוך ונהנו מארוחת הבוקר , הצליחו להבין בחצאי משפטים, כי מדובר בחומר שהוא השיג ממשרדי הלקוח שלנו. לקראת סיומה של הפגישה , נראתה הגברת דוחפת לנבדק שקית נייר די גדושה , הוא הניח אותה כעל ברכיו שאיש לא יראה והוא צולם כשהוא סופר חבילה גדולה של שטרות של דולרים .מה שהוא לא ידע שבתיקה של הבלשית שישבה בסמוך אליו, היה ציוד צילום והיא הנציחה בצילום תקריב את כל האקט של מסירת התקליטורים וקבלת הכסף. שימו לב, הם מוכנים ליציאה תתכוננו ,הודיע הבלש שיש בבית הקפה , הגברת יצאה ונכנסה אל רכב שחנה בהמשך הרחוב , על גבי הרכב היו מודבקות פרסומות של חברה העוסקת בתחום זהה , לתחום של הלקוח שלנו.

 

כמובן שבאותו מעמד הגעתי לפגישה עם המנכ"ל והצגתי לו את הממצאים וכמובן את תמונתה של הגברת, רכבה , מס' הרישוי של הרכב ותמונה ברורה של הפרסומת שהייתה ע"ג רכבה. לציין כי המנכ"ל החוויר במקצת, בו במקום הבנתי שהוא מזהה את הגברת ….נו אני שואל , מי זו ? זאת השותפה שלי לשעבר , נפרדנו לפני 3 שנים והיא מצאה מישהו שיממן לה את הקמת העסק המתחרה וככל הנראה היא הייתה חייבת להשיג את כל המידע שיש אצלי, על מנת לקדם את העסק שלה. מה בכוונתך לעשות? , הרי מדובר פה גם בעבירה פלילית, אני שואל ? סמוך עלי , אני כבר אדע איך להמשיך. פגישתנו הסתיימה באותו מעמד ואני יצאתי לדרכי.

 

בחלוף לו חודש ימים , התקשרתי אליו כי יצר הסקרנות מן הסתם עבד שעות נוספות. בוא ניפגש לאיזה סטיק טוב הוא אמר לי , תביא פנקס חשבוניות לפגישה, לרגע לא הבנתי מדוע, כי שכרי שולם עד תומו. לארוחת הצהרים הוא הגיע מחויך לגמרי , הזמנו שתי מנות והתחלנו לאכול, כשהוא אינו מזכיר אפילו במילה אחת מה היה. עם בוא הקפה , הוא סיפר לי שהוא הזמין אות אותה גברת לפגישה עסקית, כאשר התחילה הפגישה, הוא לא אמר מילה , אלא הניח על השולחן מס' תמונות שהבלשים צילמו. המשפט הראשון של הגברת החיוורת היה לדבריו "אני אשלם לך הרבה כסף, אני לא רוצה בעיות עם המשטרה"…הוא לא השיב לה מהר מאחר והוא חשש מהקלטה שלה , היא שלפה מתיקה פנקס המחאות ורשמה המחאה פרטית של 500,000 ₪ , שמה אותה על השולחן ויצאה מהמשרד , מבלי להוסיף מילה.

 

תראה הוא אמר לי, ברגע שחשפת לפני חודש את ציוד הריגול, נתתי הנחייה במשרד שלא להשתמש בתקשורת , בנוסף זכרתי את האזהרות שלך לאורך השנים שאנו פועלים תחת עין בוחנת של אחרים ולמדתי מזה, אין לה בהקלטות ובשידורי הפקסים כלום, רק שטויות, נזק היא לא עשתה לי. כמה חברה היו בעבודה , הוא שואל ? 5 השבתי , טוב קח בונוס לכל אחד מהם וגם לך , תן חשבונית ואני אשלח לך המחאה. חייכתי, הוא חייך, נהניתי מהסטיק הטוב ויצאתי לדרכי .