ליצירת קשר 050-5231920

עושים צחוק מהעבודה

המשטרה ככלי בידי האזרח. ידוע כי חלק מהתלונות למשטרת ישראל, הן תלונות שווא ו/או ניצול המשטרה להתנקם במישהו , בה בשעה שהאזרח יודע שאם הוא יגיש תלונה , ובסוף יתברר כי המשטרה לא מצאה כי מדובר בעבירה פלילית,אזי אותו מתלונן/ת לא יעמדו לדין.

 

תפקידה של המשטרה לחקור וזה ברור כשמש , אבל מה קורה לצד השני לנחקר/ת ? שהרי יום אחד עולמו חרב, הוא נעצר , נחקר , לוקחים ממנו טביעת אצבע, מצלמים אותו לאלבום המשטרתי, בדיקת די,אני,איי . יש מצבים שהוא נכלא,יש מצבים שהוא מובא כבול בידיו וברגליו כאחרון הפושעים, בפני שופט , לחלקם המעצר מתמשך בימים, חלקם זוכים להטבה של מעצר בית או הרחקה מהבית . חלק לא מבוטל לאחר הטראומה , אפילו לא מגיעים לפתחו של בית המשפט למשפט פלילי , אבל הכתם, כן הכתם נשאר ואיתו המשקעים המרים , הבית מסתכל עליו אחרת, חברים לעבודה, המשפחה, השכונה ולוקח זמן רב לבטל את ההרגשה , אם בכלל.

 

חלקם שוכרים עורכי דין בכל המהלכים וזה לא קל למצוא פתאום מקורות מימון לא זולים. השאלה המתבקשת , מדוע המשטרה נוקטת באצבע קלה , מדוע יש צורך במאמץ עילאי לבטל את כל הסימנים והרישום הפלילי ומה קורה עם העמדה לדין של המתלונן/ת ?

 

אספר לך סיפור של אדם המקורב אלי והוא משקף את הכל :
הכיר אדם גב' מסוימת ויום אחד הם הגיעו למצב אינטימי של מין אורלי שביצעה בו האישה בהסכמה מלאה של הצדדים. ככל הנראה הציק מצפונה של האישה , אולי בעיות בבית, אולי בעיות עם בעלה והיא החליטה לסחוט את האיש,באמצעות אחד מידידיה. אותו סוחט מתקשר לאיש שמשום מה החליט להקליט את השיחה , כי הוא הבין שמשהו מסריח מתבשל פה ויש לו את האפליקציה במכשיר הנייד שלו .

 

הסוחט מבהיר לו שהוא שייך למשפחת פשע {והוא אף מציין את שם המשפחה}, מבהיר לגבר שהוא יודע על משפחתו של הגבר , על ילדיו הקטנים , היכן הוא מתגורר ומודיע לו חד משמעית , היה ולא תשלם לאישה עשרות אלפי שקלים, המשפחה שלך בסכנה . בסגנון זה היו 2 שיחות טלפון מוקלטות .

 

הגבר , איש נורמטיבי מהשורה , חשש לבני משפחתו והעדיף להסתכן בתלונה למשטרה על סחיטה, מתוך ידיעה ברורה שראשית הוא לא עשה מאומה שלא כדין, שנית בזה שרעייתו ילדיו יחשפו לאירוע של הבגידה .
הוא לא חשב פעמיים מתוך פחד מעולם הפשע והגיש תלונה למשטרת ישראל , כשהוא מוסר את ההקלטות ופרטי הנייד של אותו סוחט . חלף שבוע והוא מקבל דיווח מהמשטרה שהתיק נסגר מהסיבה " חוסר עניין לציבור"!!! – מדובר בעבירה מסוג פשע , שהעונש עליה הוא 7 שנות מאסר .

 

חלפו כחודשיים והגבר יושב בערב עם בני ביתו בסלון הבית ולפתע הוא רואה בחדשות בשעה 20:00 , כתבה על מה שהוא עשה , ללא ציון שמו ו/או פרטיו וזה שהמשטרה לא מתייחסת לתלונתה של האישה , הגבר בכלל לא ידע שהאישה הגישה תלונה במשטרה, הוא לא זומן ולא נחקר כלל בעניין זה . באותה כתבה המשטרה הגישה את תגובתה לכתב הטלוויזיה והיא מודיעה חד משמעית ," שלא מדובר כלל בעבירה פלילית ,המשטרה סגרה את התלונה/תיק בעקבות החלטה זאת ואם יש למתלוננת ראיות חדשות , שתגיש אותם לתחנה המטפלת ". כמובן שכתבה בטלוויזיה , מכניסה את המערכת המשטרתית לפינה והיא מפחדת מהתקשורת והיא מחליטה להזמין את הגבר לחקירה , לראשונה בחייו .

 

לא קל לאדם מהשורה להתייצב בפני חוקר לראשונה בחייו , כשהוא נחקר באזהרה ולשאלתו את החוקר , מה הראיות החשדות שהביאה אותה מתלוננת לאחר שהתיק נסגר מחוסר עבירה פלילית?, מסתבר כי בכלל היא לא הגישה חומר נוסף והחקירה מתבססת רק על התלונה הראשונית והיא כאמור לא התקבלה במשטרה . החוקר לא ידע להשיב לאיש מה קרה . כאחרון העבריינים הוא הובל למחלקת זיהוי פלילי , שם נטלו ממנו טביעות אצבע,הוא צולם ואף בדיקת די,אני,איי. האיש שוחרר ללא תנאים מגבילים ולא הובא אפילו בפני שופט , ע"מ שיגביל את מעשיו וצעדיו .

 

לאחר חודשים הגיע האיש לתחנת המשטרה , על מנת לבדוק מה קורה עם התיק , שם נמסר לו כי התיק הועבר לפרקליטות להגשת "כתב אישום". הפעם ניגש האיש לעורך דין, כי הוא הבין שהוא הולך להסתבך .
הפרקליטות הודיעה לעורך דינו, כי התיק נסגר , מאחר ולא מדובר כלל בעבירה פלילית. אז תגידו לי בבקשה , תיק על סחיטה עם ראיות נסגר ע"י המשטרה מהסיבה "חוסר עניין לציבור" והתיק הנוכחי טופל ע"י המשטרה שלא בתום לב. ומה עם האיש ? הרישום הפלילי שלו ? התמונות שלו באלבום ? וכל הטיפול הרשלני של המשטרה , שחששה מכתבה בטלוויזיה .
כך פועלת משטרת ישראל ?.