ליצירת קשר 050-5231920

עובד מסור שסרח

אברהם מהנדס בניין בעל משרד למתן שירותים בתחום זה,פנה אלי וסיפר לי .שמע העסק שלי אמור להיות רווחי, יש לי לקוחות, יש דרישה מוגברת לשירותים של הנדסה, אבל משום מה בשורה תחתונה אין לי רווח . אני נמצא כל היום בשטח, מבקר באתרים, נפגש עם לקוחות, הולך לרשויות. ואני לא יודע מה הסיבה שהעסק שלי בקשיים כלכליים. מי נמצא במשרד אני שואל ? במשך היום רעייתי היא המזכירה של המשרד, אבל יש לי עובד, גבר רוסי שעובד אצלי כמעט כל שעות היום והוא מועסק אצלי כבר כמה שנים טובות.

 

טוב. בוא ניפגש הערב במשרדך שאיש לא נמצא ונראה מה קורה שם, אכן בשעות הערב המאוחרות הגעתי למשרדו של אברהם , הכנו קפה טעים ואמרתי לו בוא נציץ במחשב המקצועי של העובד שלך וננסה למצוא עקבות אולי משהו ידליק אותנו שם. כמובן שאין לי הבנה בתוכנות הנדסאיות, אבל בחיפוש במחשב של העובד, מצאנו כל מיני תכוניות שאברהם פשוט לא זהה . זה היה בסדר גודל של כמעט 30 תכוניות בלתי מזוהות כלל עם עבודת המשרד .אברהם לא זיהה איש מהעבודות הללו או מהמזמינים אותה. אברהם ממש היה המום ונרגש…נאלצתי לתת לו כוס מים על מנת להרגיעו , אתה יודע הוא מספר לי, התוכנה המיוחדת הזו עלתה לי 15,000 דולר ואני רואה המון עבודות בלתי מזוהות. הקשב אני אומר לו, מה שיש פה זה עבודות פרטיות של העובד שלך , אבל ייתכן שהוא מביא לקוחות פרטיים מחוץ למשרד ומתכנן אותם על המחשב שלך. זה לא אומר שהם לקוחות שלך . צריך להוכיח כי לקוח שלך נלקח על ידו.

 

בוא נעשה לו תרגיל חקירתי, כי יש צורך וחובה להוכיח כי הוא "גנב לך לקוחות". למחרת המזכירה ואברהם נעדרו מהמשרד, הגעתי למשרד מצויד בציוד עזר לחוקר ונפגשתי עם העובד במשרד. אני צריך להרחיב מבנה ולהפוך אותו לסדנא. האיש ישב עמי על התוכנית ואמר לי .אני צריך להתקשר לאדריכל חיצוני שעובד עמנו ….הוא אכן הרים טלפון ושוחח עם האדריכל שמסתבר כי אני מכיר אותו והוא בן דוד של אחד העובדים שלי לשעבר. הוא נתן לי את מספר הנייד של האדריכל וביקש ממני ליצור עמו קשר בערב ואכן בערב בשיחה מוקלטת, הוצאתי פרטים נוספים שקשרו את השניים לעסקה . מה עוד שאותו אדריכל עבד בעבר באותו משרד.

 

כמובן שאת הרשימה של 30 העבודות הבלתי מזוהות ,לקחתי עמי וערכתי בדיקה תחת סיפור כיסוי הולם ומתברר כי את העבודות ביצע העובד המסור ביחד עם האדריכל ,זאת במסגרת העבודה במשרד של אברהם. לציין כי הראיות שהבאתי ללקוח שלי , עמדו "במבחן בית המשפט" בתביעה והלקוח שלי ,הבין כי אותו עובד מסור, הוא הסיבה להתרוששות הכלכלית שלו .