ליצירת קשר 050-5231920

סיפורו של גרוש מיואש

בעין של גבר גרוש מיואש

אבי, בן 45 גרוש מזה שנה וחצי מאילנית ולשניים 3 ילדים , המוגדרים עפ"י חוק קטינים. כאשר מסע הגרושים לווה בהרבה הליכים משפטיים. בה בשעה שלכל אחד מהשניים היה ייצוג משפטי. אבי עובד כשכיר, הוא עובד כנהג מחלק על משאית ויוצא לדרכו כל בוקר בשעה 06:00 ועובד כמעט כל יום בין 10-12 שעות, בנסיעה רציפה בכל רחבי ישראל. הוא משתכר כ-6,000 ₪ לחודש וההטבה היחידה שיש לו ממעבידו , היא להחזיק מכשיר נייד לצרכיו הפרטיים. אבי בעל וותק של 12 שנה בחברה המעסיקה אותו.

 

לצורך ההליכים המשפטיים, הוא לווה כספים מבני משפחתו ולקח אף הלוואה/מפרעות מהמעסיק שלו. בהליך המשפטי ניתן פסק דין המחייב את אבי לשלם לילדיו כ-4,000 ₪ , 1,000 ₪ השתתפות בשכר דירה לגרושתו וילדיו וכן הוצאות חריגות , של חוגים לילדים …טיפולי שיניים וכו'. בערעור שהגיש אבי לבית המשפט , הוא קיבל דחייה על הסף ופסק הדין נשאר על כנו. אבי מתגורר בדירת חדר שכורה שעלותה 1,500 ₪ והיא אינה כוללת ארנונה, מים וחשמל.

 

גרושתו אילנית , עובדת בביתה כקוסמטיקאית ובוודאי יש לה הכנסה כלשהי מהעבודה הזו ,לאבי פשוט אין כסף לשכור חוקר פרטי על מנת להוכיח את זה . ואילנית כמובן אינה מדווחת על כך למוסדות ובבית המשפט היא טענה , כי אין לה הכנסות. נקודת הפתיחה של אבי בכל חודש בחודשו היא ביתרת מינוס בבנק ,ואת לבו הוא סועד מכריכים שהוא מכין לעצמו ואת הארוחות של סופי השבוע, הוא מקבל מאמו ומבני משפחתו.

 

אבי בנקודת ייאוש שאין חזרה ממנה , הוא מספר כי לפעמים הוא נעצר על ידי המשטרה , בגין פקודות מאסר , בה בשעה שלפני כחודשיים הוא נעצר, מאחר ולא שילם את החוג לילדיו בסך 180 ₪ , שלא היו לו באותו מועד . כמובן גרושתו באמצעות עורכת דינה מיהרו לבית המשפט שבלי להניד עפעף, חתם על אותה פקודת מעצר .מעצרו באותו יום גרם לו להפסיד יום עבודה ומתח עם מעסיקו, שהרי בשנה וחצי מאז אבי גרוש ,הוא נעצר בפעם הרביעית על סכומים של מאות שקלים בודדים , יתרה מכך כבר מעקלים ביקרו אצלו 3 פעמים ורצו לעקל לו את המיטלטלין ששייך לבעל הנכס ובנוסף כבר היו לו עיקולים על משכורתו 6 פעמים ובכל פעם על סכומים מצחיקים. אני משלם את המזונות כמו שעון , אבל המסחטה שלה היא על התוספות שדי קשה להוכיח כי הם אמייתים.

 

לא מעניין אותה כלום, היא לא מציגה בפניי קבלות על תשלומים, זורקת לי סכומים באוויר ואני דורש כמובן לדעת על מה אני אמור לשלם ? ומבקש קבלה להוכחת התשלום ועד שהיא מציגה בפניי קבלה , אני כבר נעצר על ידי המשטרה, כי יותר קל לה להוציא פקודת מעצר כנגדי , מאשר להציג בפני קבלה שקשורה לילדים. אני לא רוצה להרחיב ולספר לכם , כיצד היא מונעת ממני באלגנטיות לבקר את הילדים, אפילו שיש הסדרי ראייה , "הילד בחוג….הילדה עם חום…היא צריכה להתקלח….לא בא לה לצאת מהבית…" היו מצבים שהייתי מתקשר הביתה לקו של בזק, אז היא ניתקה את הקו וכשהתחלתי להתקשר לנייד שלה על מנת לדבר עם הילדים , היא פנתה למשטרה וטענה שאני מטריד אותה , כמובן שנחקרתי בתחנה תחת אזהרה. רציתי לבוא למסיבת יום ההולדת של הילד בגן והיא שלחה לי מסרון ואמרה לי שלא להגיע , כי זה לא יום הביקור שלי לפי הסדרי הראייה.

 

הייתי המום מהסיפור של אבי, אני חש כמסחטה של כסף, ממשיך אבי ומספר לי , היא לא מתביישת לספר את זה אפילו לחברים משותפים שלנו ולא אכפת לה שאני אעבוד בעבודה נוספת , אבל פיזית אני לא מסוגל לעשות כך , אני עובד כאמור 12 שעות ברוטו ליום ואיך אמצע עבודה נוספת?. אתה יודע שכל מילה מיותרת כיום לגרושה, הנה סיבה טובה למעצר והארכת מעצר , כי זה טרנד כיום, על אלימות ובית המשפט לא חושב פעמיים. מה אני יכול לעשות ? לברוח מהארץ ? להתאבד ? להרוג אותה? מה מה ?

ת'אמת לא ידעתי מה לענות לו.