ליצירת קשר 050-5231920

מלחמת הירושה המכוערת

"מלחמת העולם השלישית"

כך אמר לי מושיקו שפנה אלי, אבינו נמצא בבית חולים בקומה כבר כמה שבועות וזה עניין של זמן עד לפטירתו.
אנחנו האחים והאחיות כבר לא מדברים בינינו , בגלל הירושה של אבינו וברוך השם יש לו משק חקלאי ובית מפואר במושב , זכויות באגודה והוא השאיר כסף רב בבנקים .
אנחנו מגיעים לבקרו בבית החולים , כל אחד בתורו על מנת שלא להיפגש אחד עם השני .
שמע דודו , לפני שבועיים, אחותי זו שמדברת איתי נפגשה עם אחינו הצעיר בבית החולים והיה כמובן דין ודברים , מי יזכה לירושה ויש מלחמות מכוערות בנושא, אני מנסה שלא להתערב במלחמה הזו, כי זה פשוט הרס לנו את מרקם המשפחה .
כשהיא נפגשה עם אחי בחדר של אבא, הוא שלף שקית ניילון ונתן לאחותי מסמך אחד ואמר לה ,"זו הצוואה של אבא והוא הוריש לי את המשק והבית" , אחותי הייתה בהלם, כי אף אחד מהאחים ואנחנו 4 אחים ואחיות , לא ידע בכלל שנערכה צוואה .
ביקשתי ממנה לפקסס את הצוואה והנה אני מראה לך, עשיתי לך העתק , יש שם מלפני 3 חודשים צוואה מודפסת , לא כזו שנערכה ע"י עורך דין, זה בטוח, יש למטה פרטים של שני עדים , ת"ז שלהם , חתימה ותאריך החתימה .
אני לא מכיר את העדים לצוואה , אבל אני חושש שיש פה "משהו מסריח".
לאחר שלקחתי את העתק ,נפגשתי יום אחד עם קולגה שלי שעובד אתי שנים רבות ,סיפרתי לו על התיק שקבלתי ושאלתיו לגבי העדים , האם הוא מכיר אותם ? . כשהוא הביט בצוואה אמר לי , כן אחד מהם עושה איתי מילואים וראיתי אותו לאחרונה כשהוא טס איתי באותו מטוס למשחק בברצלונה, אתה זוכר מתי זה היה ,אני שואל ? כן לפי כמה שבועות, אני אגיע הביתה ואבדוק לך בדרכון שלי את התאריכים המדויקים.
כבר באותו יום קבלתי מענה ולמזלי ולמזלו של הלקוח , תאריכי היציאה שלו ומועד החתימה כעד על צו הירושה היו חופפים.
נפגשתי עם האח המודאג ,זה שנושל מהירושה והצגתי בפניו את הממצאים .
מה עושים הוא שואל ? , שמע יש לי רעיון שיעלה לך כמה מאות שקלים ויש מצב שלא תגיעו למשפט, שם זה ייקח שנים ויעלה לא מעט כסף.
לך לעורך דין עם העתק הצוואה, קח את הדו"ח שלי ותבקש ממנו לשלוח לאחיך מכתב "הבהרה" , אודות החשש לזיוף צוואה , נראה לי שאחיך יתקפל מהר מאוד כשיבין מה הולך להיות.
לא לקח שבוע ואני מקבל מסרון "הכל בסדר, אחי התקפל כמו כלב מוכה".