ליצירת קשר 050-5231920

כיצד חקירה בכיסוי מוכיחה הרמת מסך

" בתחבולה ובערמה תעשה לך מלחמה "

חקירות זה אינו מדע מדויק או מתמטיקה , ככל שיש לך ניסיון בעבודה, מערכת קשרים, מעוף , מודיעין טוב ויכולת חשיבה מעבר לקופסה, הסיכוי שלך לפתור תיקים גדול יותר.
זה היה תיק קשה של "הרמת מסך" והקומבינה בין הצדדים הייתה הדוקה , עד שהיה חשש שלהוכיח כאן את הקומבינה, זו תהיה משימה בלתי אפשרית.
צריך להבין שלחוקר פרטי, אין את הכלים החוקיים להגיע למסמכי בנק, מול רשויות המס , משרדי עו"ד וכל מיני גופים המעורבים ושיש דרכם אופציה להשיג ראיות, שיש כאן פיקציה נוכלית.
תיק התביעה היה ע"ס 650,000 ₪ , סכום לא מבוטל והוא היה תקוע במשרד עורכי הדין הזוכים ובכל הליך או בקשה משפטית, הם נתקעו .
לנבור במסמכים משפטיים זה לא תפקידי ואני כעקרון מתחיל ממידע בסיסי .
התחלנו בעבודת שטח, תצפיות לעבר העסק המדובר , מעקב אחרי אנשי קשר מהעסק ,לקוחות והמידע החל להצטבר בתיק המודיעיני שבנדון.
מצאנו חלון הזמנות ולאחר סיור מוחות במשרד, החלטנו לבצע "תרגיל בחקירה" ולעניין את העסק הנ"ל במשקיע מחו"ל ,בעל ממון רב שמעוניין בעסק מהסוג הזה.
לאחר תאום הגיע נציג ממשרדנו לעסק, כמובן ברכב מתאים והופעה של מיליון דולר , בשיחה עם המנהל ,שוחח החוקר עם מנכ"ל העסק הנוכחי והחל לפזר עליו תשבחות ולגרות אותו בכסף שכדאי לו להשקיע בעסק ולהכפיל את ההכנסות.
לאחר שהאיש "בלע את הפיתיון", דרש החוקר העשיר לקבל לידיו את ספרי הנה"ח של העסק ותשובתו של המנכ"ל הייתה כי כל הספרים אצל רואה החשבונות של העסק .
החוקר לא לחץ על מנת שלא לעורר חשד ויצא מהפגישה עם סיכום של מפגש נוסף בעוד כמה ימים.
לאחר יומיים יצר החוקר קשר עם המנכ"ל ואמר שלו שהוא במקרה ליד משרדו של רו"ח וביקש את אישורו להציץ בניירות של העסק והנ"ל אישר לו .
החוקר עם ציוד הקלטה וצילום סמוי נכנס לרו"ח ושם נכחה אחת ממנהלות החשבונות שכבר ידעה על הביקור והגישה לחוקר מס' קלסרים לעיון , כמובן עם כוס קפה .
החוקר נבר בניירת כשעה ופיתח שיחה עם האישה כשהוא שואל אותה שאלות הבהרה מתוך הניירת.
השניים התחברו וכמובן החוקר קיבל עוד כוס קפה והחל לפתח אתה שיחה בנוגע לעסק , כשהוא מוליך אותה לשאלות רלוונטיות הנוגעות לקומבינה של העסק .
כמובן שהשיחה הבהירה בדיוק לחוקר , איזה קומבינה נעשתה בעסק , היא "בלעה את הפיתיון" מבלי לשים לב והוסיפה לספר לחוקר למה נעשתה הקומבינה , איך נעשתה הקומבינה , איך הם סידרו את זה בניירות הרשמיות , המידע שהיא סיפרה ב"תום לב" , מבחינה ראייתית סגר לנו את התיק , יתרה מכך חלק מדבריה נתמך באמצעות מסמכים ,שלולא החקירה בכיסוי, איש לא יכול היה לדעת עליהם ולראותם.
לא היינו זקוקים לדבר מה נוסף מבחינה ראייתית, היו בידנו עדותה של מנהלת החשבונות ומסמכים שונים שחזקו את עדותה והוכיחו כי נעשתה כאן קומבינה , על מנת להתחמק מהחוק של העסק.