ליצירת קשר 050-5231920

חקירה פרטית לאיתור הברחת כסף לחוץ לארץ

במשרדו של עורך הדין, אחד מהמשרדים הפעילים בתחום הגבייה ופשיטות הרגל, סוללת עורכי דין מפוזרים בקומה , ידעתי שהגעתי למשרד המכבד את עצמו ובוודאי פעיל ורווחי.
בחדר הישיבות נפגשתי עם בעל המשרד והנ"ל הציג בפניי פרטים על אדם אמיד ובעל מס' חברות ועסקים והוא מבקש ממני חקירה מורכבת ושיש בה צורך לצאת מהקופסא , כי בדרכים רגילות לאיתור רכושו וכספיו של האיש ,לא יהיה ניתן לחשוף בחקירה שבלונית.
ישבתי לקרוא את הנתונים המצויים בתיק ואת המידע , הבנתי שיש פה משהו מסתורי בנתונים המצויים בתיק ובסיום העיון בהם המשכנו בשיחה.
אני חייב לשאול אותך משהו, אני אומר לעורך הדין ,שאל הוא משיב. הנתונים המצויים בתיק שלך הם די טובים ,או שהפעלת משרד לחקירות בעבר, או שיש לך מודיעין מבית ,כלומר מביתו של הנבדק , אני לא מאמין שהם קיימים מבלי שנערכה פה בעבר פעילות מודיעינית , תקן אותי אם אני טועה .
אתה צודק השיב לי עורך הדין , הלקוח שלנו הוא גיסו של הנבדק והוא מושקע בכספו באחד מעסקיו של הנבדק , בנוסף, הנבדק עומד לחסל את עסקיו ולהכריז על עצמו כ"פשוט רגל" , זאת בעקבות תביעה של כמה עשרות מילונים כנגדו והוא יודע שהוא יפסיד בתביעה ויאלץ לשלם כסף רב.
אני זה ששוכר את שירותיך, הדו"ח יהיה על שמי וכן חשבונית השכר שתגיש, אני לא רוצה ששמו של הגיס יופיע ו/או יעלה בכל מצב.
הבהרתי בישיבה כי לא מדובר בחקירה בסיסית ויש להרחיבה בפעילויות שונות ועבודות שטח וזה ייקח כמה שבועות טובים והשכר יהיה בהתאם, קבלתי "אור ירוק", ויצאתי מהמשרד מרוצה, כי אני מת על תיקים שכאלו.
בחקירה שהתחילה , הבחנו במשרד בהתנהגויות שונות עסקיות של הנבדק , מכירת עסקים, החלפת בעלויות , שעיבודים והלוואות שונות שצצו לפתע, על מנת לתת לעסקאות גושפנקא של הפסדים.
בסיכום הפעילות בארץ של הנבדק לאורך החודשים האחרונים ,פעילות של איסוף מידע, חקירות בכיסוי, רכישות מדגמיות וכו' , הסתבר לנו כי חסרים לנו כמה מיליונים טובים שלא אותרו על ידנו .
תוך פעילות צץ לנו שם של מישהו מקורב של הנבדק , ובפעילות על השם הזה , הסתבר לנו כי הנ"ל יוצא אחת לשבוע למדינה מזרח אירופאית ליומיים שלושה ושב לארץ, הבנו כי אותו איש הוא שליח של הנבדק ולא מן הנמנע הוא האיש להברחת כספים לאותה מדינה והפקדת הכסף שם .
בשבוע שלאחר מכן , צוות עוקבים מהמשרד עלו לטיסה עמו לאותה מדינה , כאשר עוקב כבר יצא יום לפני כן לשם לעזור לעוקבים.
בפעילות בחו"ל , הסתבר לנו כי הבלדר נושא עמו כסף במזומן והוא מושקע בנדל"ן שם ע"ש חברה בע"מ .
התיק מבחינתנו היה סגור עם ראיות על הברחת כספים והכנה לפשיטת הרגל.
כשיצאתי מהמשרד לאחר הגשת הממצאים , יצאתי כבר עם המחאה בידי ושלל מחמאות על הממצאים והעבודה.
חלפו מס' שבועות והרמתי שטלפון מתוך סקרנות לשאול מה התקדם? מסתבר כי אכן האיש בקשה לפשיטת הרגל ומחכה להחלטה שיפוטית של הכונס .
יתרה מכך, עורך הדין של הלקוח – הגיס , הזמין את החייב למשרדו ושם הבהיר לו בצורה עדינה, אם לא תחזיר ללקוח את כספו , הכונס יקבל את הממצאים וכך היה.