ליצירת קשר 050-5231920

חוקר פרטי – רשיון

חוקר פרטי הוא אדם העוסק בחקירות ובילוש במסגרת אזרחית, במטרה לאסוף מידע שאינו במסגרת של "שירות לכל". בישראל, הבסיס החוקי של עבודת החוקר הינו "חוק חוקרים פרטיים ושרותי שמירה – התשל"ב 1972". חוקרים פרטיים עוסקים במגוון תיקים, כגון חשיפת עבירות פליליות בניית תיקי גרושין, אישות (בגידה/גירושים), איתור אנשים ורכוש, ריגול עסקי ומניעתו,מידע עסקי,חוו"ד על מועמדים. בישראל ובעולם, לקוחותיו של החוקר הפרטי הינם אך ורק משרדי חקירות מורשים, שכן רישיון חוקר פרטי מאפשר למחזיק הרישיון לעבוד עבור בעלי משרדי חקירות פרטיות ואינו מתיר לקבל עבודות מלקוחות פרטיים ואחרים (גם לא מעורכי דין וחברות מסחריות).

 

החוקר הפרטי אינו רשאי להתחזות לגורם רשמי כלשהו (משטרה, ביטוח לאומי וכל גוף ממשלתי רשמי) ,יחד עם זאת, החוקר רשאי לאמץ לעצמו שם או זהות פיקטיביים לצורך ביצוע משימתו. לקבלת רישיון בעל משרד חקירות יש צורך לצבור ותק של 5 שנים כחוקר פרטי מורשה, להגיש בקשה למשרד המשפטים ולקבל את אישור הוועדה הנ"ל.

 

רשיונו של חוקר ובעל משרד, עומדים בכל שנה ושנה לבחינה ועיון של הוועדה במשרד המשפטים. אדם שמתחזה לחוקר פרטי ואין בידו רישיון מטעם הוועדה, עובר על החוק הפלילי.