ליצירת קשר 050-5231920

הרמת מסך – התמחות בסוג זה של חקירות

 

 

ראיית הזהב בתיק הרמת מסך.
לפעמים בחקירות, אתה נתקל בקשיים רבים להשגת ראיות שירצו את מזמין העבודה.
זה היה תיק מורכב ודי קשה אפילו לי כשועל וותיק בתחום .
הנבדק היה בעל חברה בע"מ בתחום עבודות העפר והשאיר חובות בסדרי גודל של מיליוני ₪. באיסוף מידע ואסמכתאות רשמיות, לא אותרו נכסים שהיו ברשותו, לא משועבדים ולא בצורה אחרת, נתון שהקשה לאתר את הכלים, ששווים מאות אלפי שקלים אם לא מיליוני שקלים .
בהפעלת מקורות מידע בכפרו, נמסר לנו כי למרות שהוא בחובות, רמת חיו גבוהה עד מאוד, ביתו נראה כאחד מהבתים המפוארים בכפר, אנשים יודעים שהוא זהיר מאוד אבל ידוע להם שהוא ממשיך לעבוד, הוא ובני משפחתו הקרובים ביותר, אבל יש שם משמעת חזקה שלא לדבר כלל על העיסוק שלהם.
נכון שמדינת ישראל די קטנה והמידע די נגיש, אל פה נתקלנו בהמון קשיים וזה הצריך אותנו לפעול מעבר לחקירות זהות של "הרמת מסך".
באחד מהגלישות שלנו באתרי המשפט, מצאנו לפתע תביעה של מנהלת החשבונות שלו לשעבר, תביעה לבית הדין לענייני עבודה, בגין אי תשלום פיצויים ותנאים סוציאליים.
רגע, אם היא עסקה בהנה"ח של העסק ותובעת כרגע את החברה הנבדקת, לאמור היא בשפה פשוטה "לא אוהבת אותם" ויש לנסות להתחבר אליה כי היא באמת יודעת מה יש מתחת לקרקע .
צריך למצוא דרך להגיע אליה ולרכוש את אמונה וכעת כל המשאבים של החקירה עוברים להתקרב אליה .
זה לא היה קל ,אבל לבסוף הצלחנו להגיע למישהו שמקורב אליה והוא אמר לנו כי הוא ינסה לגשש קצת אצלה, על מנת ליזום מפגש . {האיש עצמו היה לקוח של משרדנו לפני שנים רבות והוא זוכר לנו חסד} .
אכן המפגש התקיים בחשאיות במקום די מרוחק והגברת הגיעה לפגישה עם קלסר מלא מסמכים וכמובן אנחנו בסקרנות עצומה לדעת מה יש בו , זה היה ברור שהקלסר קשור לפגישה והמתח היה עצום.
שמע דודו היא אומרת, אני מוכנה לשתף עמכם פעולה בגללו והיא מצביעה על המתווך, אבל דע לך שאני לא מתכוונת לתת לכם מסמך אחד ומצדי תצלם בנייד כל מסמך ותן לו בראש . אני צריכה את המסמכים הללו לבית הדין לעבודה .
1/2 שעה לקח לנו לצלם את המסמכים וכמובן לא הראנו לה את ההתרגשות שאחזה בנו כשאנחנו קוראים את המסמכים במקביל לצילום .
בסיום המפגש הבטחתי לה שאני לא אציג מסמך אחד אפילו, אבל אני אשתמש במסמכים כחומר מודיעיני וממנו אני אפתח חקירה עם ראיות.
זה היה כאמור ראיית הזהב שאפשרה לנו להשקיע עוד כשבועיים עבודת שטח, מעקבים, תצפיות וכמובן חקירות בכיסוי .
כשהוגשו הממצאים לבית המשפט, החלטת השופט להטיל עיקולים, לקחה לו לדעתי 2 דקות מהרגע שבו הוצגו לו הממצאים.
לפעמים צריך לצאת מהקופסא ע"מ להשיג ראיות ובמיוחד ראיית זהב.