ליצירת קשר 050-5231920

ההבדל בית בית משפט פלילי לבית דין רבני

אני באתי לעולם החקירות, לאחר שירות ביחידת הסמים במחוז הצפוני, שם עסקתי במודיעין …עבודת שטח והפעלת סוכנים בעולם התחתון. פקודת הראיות והתחום הפלילי ,הוא תחום מורכב מאוד ואתה יודע שעל מנת להכניס מישהו לבית הסוהר, אתה זקוק למכלול של ראיות, אשר יעמדו במבחן בית המשפט וישכנעו את בית המשפט,כי אכן בוצעה עבירה ואותו נאשם, הוא האיש שביצע את אותה עבירה. כל התיקים של הפעלת סוכנים סמויים , עוברים לקבלת חו"ד של פרקליט צמוד, אשר בוחן אותם לעומקם, מביע את דעתו…דורש השלמות ….ו'או מחליט כי בתיק זה יש די ראיות, להעמיד את החשוד לדין.

 

כבלש ,אתה יודע ללא ספק כי בהיותך על דוכן העדים,,,,יעטו עליך מיטב עורכי הדין הפליליים בארץ, שהרי לאותם לקוחות לא חסר כסף לממן אותם ,ואתה צריך להיות מוכן…ערוך והחלטי במה שכתבת בדוחות שלך. הדוחות שלך כבלש ,בעלי משמעות גורלית לאותם חשודים/נאשמים ואתה מחויב לכתוב את האמת לחלוטין. אתה גם יודע שעל הדוכן ,אתה אמור להיצמד לכתובים ועדותך קובעת נחרצות את הצלחת התיק והבאת הנאשם לבית הסוהר. לא פעם החקירה נגדית של הסנגוריה ארוכה…מתישה. והמון ניסיונות לערר את אמינותך ולנסות ככל שניתן לבלבל אותך ולסתור את עדותך אל מול המסמכים והראיות.

 

אבל העדות מחשלת אותך, אתה יודע כבר מה תהיה השאלה הבאה….ואתה אמור כבר להיות מוכן לאותה שאלה עתידית. היו לי שנים טובות והמון הופעות בבית המשפט, בהם למדתי כיצד לכבד את בית המשפט…כיצד להופיע במהלך הדיונים. פרשתי מהשירות המשטרתי ועברתי לעסוק בתחום הפרטי. לאחר מס' חודשים , ביצעתי תיק העוסק בתחום הבגידה של אשת איש. למעט תמונה אחת שהייתה ברשותי ותמונה שאינה מוכיחה מאומה בדבר הבגידה, הוזמנתי לבית הדין הרבני , כאשר אני מגיע לדיון עם חוקר נוסף ממשרדי. עורך דינו של הבעל/הלקוח, איש מבוגר ונראה כי הוא די משופשף ויודע מה הוא רוצה.

 

הייתי המום כשהוא ביקש ממני להתיישב לידו ולידי החוקר השני ,לאורך הדיון המשפטי , כאשר אני מעיד ראשון ,בה בשעה שחברי למשרד יושב באולם, כשסיימתי א עדותי הוא העלה את חברי להעיד. אין דבר כזה בעולם, אני אומר לעצמי ,לא ייתכן מצב ששני עדים ישבו באולם ויעידו. עברתי בחיי מאות של הופעות בבתי הדין הרבניים , אבל הפתעת חיי, כשהוזמנתי להעיד בבית הדין הרבני בנתניה. כמו ילד טוב ישבתי ליד האולם ממתין להעיד…..המזכיר קורא את שמי ואני נכנס לאולם, מביט ימינה, הלקוח ו/או המייצגים אותו אינם…מביט שמאלה לכיוון האישה ואו המייצגים אותם, אבל איש לא נמצא. כן…העדתי בפני הרכב בית הדין בלבד , מבלי שאיש חקר אותי ו/או שאל אותי בכלל מה קרה. למזלי הצגתי את מכלול הראיות הטובות שהיו לרשותי מתיק זה.

די מוזר לא ?.