ליצירת קשר 050-5231920

גרעין האימה של העובד המסור

גרעין אבל לא איראני

בעלת עסק לממכר פיצוחים וקפה , הגיע אלי באמצעות משרד עורכי דין בעמק ונפגשנו לקפה. קבלתי "ידיעה" שהעובד שלי , שעובד אצלי 17 שנה , עוד מהתקופה שאבי ז"ל ניהל את העסק. עשה עסקת חליפין ומכר לאיזה קיוסק את מוצרי העסק ובתמורה קיבל לעצמו כמה פקטים של סיגריות. זה נראה לי מוזר שהעסקה הזו אינה מדווחת כלל . מה עוד שאותו בעל קיוסק קונה אצלי פיצוחים שנים רבות וכבר כמה חודשים , לא נרשמה בהנה"ח שלי עסקאות עמו. ביקשתי ממנה שתכין לי את רשימת הספקים וכשישבו ביחד על הרשימה הזו, הבחנו לפתע ב-20 לקוחות שמשום מה, לא רכשו ממנה סחורה כבר חצי שנה . בה בשעה שלפני כן הם רכשו סחורה באופן רציף מדי חודש בחודשו.

 

סיכמתי עם אותה לקוחה שביום מסוים, נארגן לעובד קן חלוקה ברמת הגולן ונרחיק אותו מאותם בעלי עסק שהופיעו ברשימה השחורה שארגנו. אכן באותו יום נשלח העובד לרמת הגולן למסלול ארוך ובשעה זו שלחתי ממשרדי חוקר עם הרשימה, כשהוא מצויד במכשיר הקלטה סמוי. הנחתי אותו כי באותו יום, עליו לעבור כמה שיותר לקוחות מאותה רשימה ולנסות ולבדוק מה קרה עם ההספקה של הסחורה ?. האמת שהייתי די המום ממצאי החקירה בשטח, החוקר הצליח לקבל עדות מוקלטת מ-17 בעלי עסקים, שטענו כי הם קיבלו סחורה מאותו עובד, חלקם שילם לו במזומן ובחלק מהמקרים הוא היה עושה איתם עסקת חליפין והיה לוקח מהם סחורה , תמורת הסחורה שהוא סיפק להם .

 

אותו ערב, חכנו הלקוחה ואני לעובד המהימן וכאשר הוא הגיע לחנות, ביקשנו ממנו שיסביר לנו מה הוא עשה באותו יום של חלוקה? לתדהמתנו הסתבר כי אותו עובד באותו יום "גנב" מהמעסיקה שלו כמה מאות שקלים, בקו החלוקה של רמה"ג , הוא לא יכול היה להסביר היכן הכסף שהוא קיבל ובנוסף, הוא לא יכול היה להסביר את קו החלוקה של אותם 17 לקוחות שהוא סיפק להם סחורה ולא העביר את הכסף לקופת העסק כנדרש. בתום החקירה ומאחר והעובד לא יכול היה להסביר את פשר התנהגותו וחוסר הכספים, ניגשנו הלקוחה ואני לתחנת המשטרה , שם הגישה הלקוחה תלונה כנגד ה"עובד המסור" ואני צרפתי את חומר הראיות כנגדו. ימים עם חברתו משכבר הימים.