ליצירת קשר 050-5231920

גנב גדול בעזרת דיווח כוזב

תגיע מחר בבוקר בשעה 07:00 לירושלים, אני זקוק לך באופן דחוף. אכן על הבוקר עליתי לעיר הקודש מבלי לדעת לאן נושבת הרוח , כמובן קבלתי כוס קפה וישבנו בחדר הישיבות. תראה אומר לי החשב הכללי של העסק הגדול, יש לנו שותפות עם מפעל קיבוצי יצרני ויש לנו חוסר במוצרים בשווי מיליוני שקלים ולא ברור לנו , כיצד ואיך זה קורה. לפי החישוב שערכתי , הסתבר כי החוסר של המוצרים שווה ליציאה של משאית סמיטריילר ביום מהמפעל, כשהסחורה על המשאית גנובה . נשמע פנטזיה ולא הגיוני כלל מבחינתי.

 

קבל יד חופשית וצא לדרך , אין בעיה של תקציב העיקר שתביא לנו פתרון לתעלומה הזו. מיד מיקמתי מס' מצלמות סמויות במפעל, כאשר פרשתי אותן בצורה כזו, שהן משקפות את רמפת העמסה ושער המפעל, בנוסף הגעתי למפעל השני של החברה ונקטתי באותה שיטה של מערכות צילום. במפעל המרכזי הפעלתי 3 צוותי מעקב , לכל משמרת 8 שעות פעילות , כשהם מחכים כל יום בסגירה סמויה באזור המפעל, על מנת לקבל אינדיקציה על המשאיות החשודות.

 

חלפו להם שבועיים כשהמפעל אכן מקבל את כל האופציות הטיפוליות של חוקרים, הן בסגירה הרמטית של צוותי מעקב מקצועיים ובנוסף, מערכות צילום סמויות , אשר "מכסות" את כל האופציות להעמסה ויציאה , יש צורך בסיסי להעמיס את המוצרים הגמורים על משאיות גדולות וזה רק באמצעות מלגזה. שברתי את הראש , אני לא מצליח להשיג ראיה של משאית אחת אפילו , בה בשעה שהחוב כבר "תפח" לסכום של 4.000.000 ₪ וחשתי רע עם עצמי . הרי החשבון הפשוט מצביע כי יום ביומו צריכה לצאת משאית עמוסה בסחורה גנובה. האם נחשפנו כאן , אני שואל את עצמי והחשש החל מנקר במוחי, למרות שידעתי שאני פועל בצורה הטובה והמקצועית ביותר.

 

עצור…בוא ננסה לחשוב , התחלתי לדבר עם עצמי שאני די לא מרוצה מהמצב שנקלעתי אליו וכמובן קבלתי כל מיני רמזים עדינים מהלקוח ,שאני לא מגיע לפתרון התעלומה. כמובן הפתרון שלי , זה להכין פינג'ן קפה ערבי עם הל ולשבת עם עצמי ולנסות להפעיל את כל ניסיוני בחשיפת עבירות פליליות ויש לי כזה. שיננתי היטב את הידוע לי….איך עובד המפעל…מהי זרימת החומר הגולמי של המפעל ועד היצור שלו… רגע, אני אומר לעצמי , אם כל המערכת מתפקדת ואין גניבות כלל ממה שראיתי והחוסר הולך ותופח, יש פה חוליה שלא נבדקה כלל. זה עניין הרישום , מי מפקח עליה ? מי מדווח עליה ? מי מכין את הרישומים ? …פה יש משהו שחייב בדיקה אישית, כי למפעל הצפוני יש חשב שיש לו את כל השליטה על הניירת והדיווחים.

 

אני חייב לבדוק סוגיה זו , אני חייב להגיע לממצאים , לא ייתכן שאגיש דו"ח בלי ממצאים , זה לא הסגנון שלי שלא להגיע לממצאים, מה עוד שיש דיווח על חוסר במיליונים. ביקשתי אישור מהחשב הכללי לבצע מס' פעילויות במפעל הראשי , זאת באפן חשאי למדי , כי הדלפה עלולה להזיק לי בחקירה. למדתי בעזרת אנשי מקצוע חשבונאיים , מה קורה במפעל והסתבר לי כי יש בניירת "משהו מסריח". לאחר שאספתי מספיק חומר חשבונאי לא ברור מבחינת הנהלת המפעל ולאחר שאספתי חומר מודיעיני וראייתי בנושא , החלטתי עם הלקוח שלי לחשוף את הממצאים שלי בפני החשב של המפעל המקומי.

 

בחקירה שארכה 4.5 שעות , כמובן שנתתי לחשב הזדמנות לספר את גרסתו והוא שיקר במצח נחושה, אך לאט לאט , נתתי לו להבין כי אני כבר יודע מה קרה ואני יודע שהוא רכש אדמה בקיבוץ אחר בהרחבה של התושבים, בה בשעה שהוא רשם את הנכס על אחד מילדיו שעמד לעזוב בתקופה הזו את הקיבוץ. הוא החליט לשתף איתי פעולה , כשהוא מודה בביצוע הגניבה וזיוף מסמכים פנימיים, כשהוא משנה כל מיני פורמטים במחשב וזייף נתונים רבים. בתום הודאתו של "החשב הסורח", העברתי את ממצאי לשותף בחברה שפשוט עמד ונפעם ממצאי החקירה.