ליצירת קשר 050-5231920

בגידה בחסות התעודה

אני בטוח שמאזינים לי , אין מצב שלא. תראה אני מגיש כל מיני מכרזים , יש לי מערכת קשרים טובה אצל אותו לקוח , אני עובד עמו שנים רבות. אבל לאחרונה זה לא מסתדר לי, הפסדתי כמה מכרזים טובים שעולים הרבה כסף , העסק שלי לא רק שמפסיד כסף, גם קווי היצור שלי עובדים על הספק נמוך. יש לך מתחרים בארץ? שואל אני , וודאי , יש לי 2 מתחרים אחד מהם הוא די וותיק ועובד כבר עשור שני, השני פועל כמה שנים בלבד והבעל הבית שם בחור צעיר, הוא אחד שלא עושה חשבון לכלום וייתכן שהוא זה שעומד מאחרי הריגול אצלי.

 

כמובן שאם התחלת העבודה ובניית תוכנית עבודה, קבלתי לידי את כל החומר הנדרש מהלקוח, כולל רשימת לקוחות בחו"ל, פרטי המתחרים,רשימת העובדים וכו' . עת יציאתי לדרך, מצאתי כי הלקוח הגדול של העסק, ממוקם בפלורידה שבארה"ב והחלטתי להסתייע בחוקר מקומי, חוקר אשר פעל עמי בארץ שנים קודם לכן. במענה למייל הראשון שקבלתי ממנו , מסתבר , כי יש לו קשר מעולה לאותו לקוח ואכן לאחר יממה קבלתי ממנו מענה , כי אחד מהעסקים בארץ הוא הזוכה הגדול ברוב המכרזים.

 

במקביל ערכתי בדיקה מקיפה לכל מערכת התקשורת במפעל ובמשרדים , כמובן שלא מצאתי זכר לאיזה מערכת ציתות במקום. בכל מקרה היה לי ברור שמשהו "מסריח" כאן. האמת, שברתי את הראש בניסיון להבין מהיכן הדליפה של המידע ומי עומד מאחרי הזליגה? . עשיתי כל פעולה חקירתית ולא מצאתי מאומה. סך הכול , בעסק הנ"ל היו רק 5 מעורבים שידעו על המכרז. לאחר שחשתי כי נכשלתי בתיק זה , הוסכם עם הלקוח, כי כל 5 המעורבים מהמפעל, יעברו בדיקה ב"מכונת אמת" . היו התנגדויות בקרב העובדים, אבל כשהם הבינו כי מקום עבודתם בסכנה, עקב קריסת העסק , הם הביעו את הסכמתם ונבדקו.

 

כל 5 המעורבים , יצאו "דוברי אמת" בשאלה הרלוונטית וזה הפתיע גם אותי וגם את הלקוח. לא וויתרתי, די אני חייב לתן לו מענה ולא יעזור כלום עד שאמצע את המדליף. נתוני השטח והממצאים הצביעו כי אכן קיימת הדלפה והלקוח בארה"ב נהנה מהמחירים במכרזים. בוקר אחד , יושב אני עם הלקוח בבית קפה ושנינו שוברים את הראש , איך זה שקיימת הדלפה ואני לא יכול לזהות מי המדליף.

 

שב ספר לי כיצד אתם מגישים מכרז?, אני מבקש מהלקוח והוא משיב לי ומספר לי בדיוק את השתלשלות העניינים וסדר כתיבת המכרז , רגע אני אומר לו , זו פעם ראשונה שאתה בכלל מספר לי על העו"ד החיצוני שלכם , שכותב חוו"ד על המכרז , הוא לא תושאל ולא נחקר על ידי , אני אומר ללקוח , לא ידעתי על קיומו כלל ובתמימות משיב לי הלקוח, לכל מכרז הוא נותן חוו"ד ואני בכלל לא שמתי אותו ברשימת החשודים .
תראה אני אומר לו, בדקתי את כל האופציות עד כה , זה ברור שיש כאן דליפה ובגלל ביטחונך באיש הזה, כלל הוא לא צץ ברשימת הנבדקים והחשודים. אני חייב מקצועית לבדוק אותו ולא אתן לך סיכום תיק עד שאני אבדוק את אותו גורם, אני מודיע חד משמעי ללקוח.

 

מכאן כבר דרכי להתלבש על אותו עו"ד הייתה קצרה, החלטתי לקצר את ההליכים בחקירה והנחתי את הלקוח להכין "מכרז תפור" וחדש ולהעבירו בהקדם לעו"ד שייתן את חוו"ד המקצועית. בתאום למחרת הגיע שליח מהמפעל למשרדו של העו"ד ומסר למזכירתו מעטפה עם "מכרז תפור". כמובן שמאותו הרגע, היה העו"ד נתון למעקב וכן משרדו. חלפו שעתיים מהרגע שהשליח העביר לו את המכרז ולפתע הוא נראה נכנס למכוניתו המפוארת והחל בנסיעה, כשצוותי העיקוב יושבים לו על הזנב. הנבדק מגיע למסעדה מפוארת באזור הבורסה בר"ג ומתיישב ליד אדם לא מזוהה , כמובן שמיד ולידו התיישבו מס' חוקרים, אשר צילמו את המפגש עם האדם הבלתי מזוהה.

 

העבר לי תמונה דרך הטלפון , אני מנחה את העוקב ולאחר קבלת התמונה , כמובן ששיגרתי אותה ללקוח, שינסה לזהות את החבר של העו"ד. לא ציפיתי לתגובה כה מהירה , אבל שנייה לאחר ששלחתי את התמונה, קבלתי ממנו שיחת טלפון. זה האיש הוא מודיע לי , זה המתחרה שלי, הבחור הצעיר שסיפרתי לך בתחילת הדרך, זה הבחור שזוכה בכל המכרזים בארה"ב. כמובן שלאחר מס' דקות , צילמו השניים את העו"ד מוסר מעטפה גדולה לאותו בחור ובסיום הארוחה נפרדו דרכי השניים, כאשר צוות אחד מצלם את אותו בחור מגיע למפעל שלו ונכנס פנימה. ראה אני מציע ללקוח שלי , קח את הממצאים שלי ויש לך בנוסף, העתק באנגלית שאני מציע לך להעביר אותם ללקוח בארה"ב, שיבין מה קרה ומי האיש ובמקביל תפעל כנגד העו"ד שלך שמשרת אותך נאמנה כבר 12 שנה.

 

אל תדאג דודו, העו"ד ישלם לי על כל ההפסדים או שהתעודה שלו תישלל לו לצמיתות והוא אף ילך לבית הסוהר, אני אשאיר לו את הבחירה לבחור .הגש לי חשבון ואני אדאג שתקבל העברה בנקאית על עבודתך. חלפו להם מס' שבועות והוזמנתי ללקוח לביתו שבקיסריה לארוחת דגים. הוא הציג בפני אדם מבוגר שנראה די ממולח , זה העו"ד החדש שלי והוא ניהל מו"מ עם אותו עו"ד שסרח . בסיום הארוחה על גביע יין טוב, מספר לי הלקוח שעורכי הדין ניהלו מו"מ והנתונים בחלקם הוצגו בפני "הבוגד" {כך הוא כינה אותו}. בסיום המו"מ העביר אותו עו"ד 1.700,000 ₪ בגין הנזקים שהוא גרם ללקוח שלי .

 

תראה , אם הייתי מגיש תלונה ללשכת עורכי הדין , למשטרה ואף תביעה אזרחית , הסחבת הייתה ארוכה ולא הייתי בטוח שבסוף אצליח לגבות ממנו שקל וככה בנויה המערכת. כמובן שיצאתי מהארוחה עם מעטפה ונסעתי לדרכי מרוצה.