ליצירת קשר 050-5231920

עסקים חובקי עולם

חבר שניהל עסק פרטי חובק עולם בתחום הרהיטים נחשף * והודיע על הפסקת חברותו *
הקיבוץ החליט להפסיק גם את חברותה של אשתו * פרקליט המשפחה: "הפכו אותם לשעיר לעזאזל" * אלה הם חיינו. סערה באחד מקיבוצי המועצה האזורית "מגידו": חבר קיבוץ ניהל עסקים פרטיים חובקי עולם בתחום
הרהיטים. "מדובר במעשה חריג, חסר תקדים בהיקפו, אשר אינו מתיישב עם אורחות החיים בקיבוץ", אומר מזכיר הקיבוץ.

 

במזכירות הקיבוץ חשדו במשך תקופה ארוכה בחבר, שהרבה להיעדר מן הארץ ומעבודות שהוטלו עליו במשק. כדי לאשש את החשדות הוחלט לשכור חוקר פרטי, שיעקוב אחרי החבר במהלך נסיעותיו לחו"ל. החוקר, דודו שוויפל מטבריה, הציג את ממצאי חקירתו באסיפת החברים לפני כשבועיים. "התברר, שהאיש מנהל עסקים מצליחים ביבוא רהיטים מחו"ל ושיווקם בארץ וכול זה בלי להגיד דבר לחברים ולקיבוץ", סיפר אחד מחברי המשק. לאחר חשיפת הפרשה הודיע החבר על הפסקת חברותו, אולם בקיבוץ הוחלט שלא להסתפק בהודעה זו. באסיפת החברים שהתקיימה לפני כשבועיים הוחלט להפסיק גם את חברותה של אשתו, בטענה כי ידעה על עסקי בעלה ולא דיווחה לקיבוץ.

 

מזכיר הקיבוץ מסר בתגובה: "הקיבוץ אכן ביצע הליכי הוצאה מן הקיבוץ של המשפחה לאחר שהשתכנע מן הראיות שהוצגו בפניו, כי הבעל מנהל, בידיעה ובסיוע אשתו, עסק פרטי נרחב של יבוא, שיווק ומכירת סחורה. לצורך העסקים הפרטיים הללו", טען המזכיר, "אף נעשה שימוש במשאבי הקיבוץ".

 

עו"ד גל פלג, המייצג את החבר, אמר לפני שבוע: "הקיבוץ מנוהל כיום בידי קבוצת חברים, שכהונתה כמזכירות פקעה זה מכבר. החלטות החברים עומדות בניגוד גמור לתקנון הקיבוץ, ליסודותיו ולמטרותיו הקבועים בתקנון, ובפרט לעיקרון השוויון בין חבריו. למרבה הצער מצאה אותה קבוצת חברים שעיר לעזאזל, תוך ניסיון להציב את המהלכים מול המשפחה כאמצעי הרתעה מול יתר חברי הקיבוץ. המהלכים שבוצעו כלפי המשפחה נשענים על עובדות חסרות בסיס ושמועות מבלי שניתנה למשפחה הזכות האלמנטרית להגן על עצמה. בהצבעה השתתפו לא יותר מ-15 אחוז מהחברים ויתר החברים עשו זאת בימים שלאחר מכן, על סמך שמועות. לאחר שכול ניסיונותיה של המשפחה לגרום לרשויות הקיבוץ לפעול מתוך שיקול דעת ואחריות כשלו ייאלץ בית-המשפט לתת את דעתו בעניין".