ליצירת קשר 050-5231920

סין, ביצוע חקירה מסחרית שהסתבר כי מדובר בעוקץ.

 

חקירה מסחרית בסין {עוקץ} :

טסתי לסין הוא מספר לי ורכב אסף אותי משדה התעופה למלון, התארגנתי ויצאתי עם הנהג למפעל כשעתיים נסיעה מהמלון, הגענו למפעל גדול, מוקף גדר, מבנה די מרשים ,מאורגן ומסודר , אולם יצור גדול ואגף משרדים .
הובלתי לחדר ישיבות שם נפגשתי עם האיש שהיה איתי בקשר באינטרנט במשך כמה שבועות, עמדנו בחלון שמראה את קווי היצור ודי התרשמתי לטובה.
ישבנו על כוס תה ושוחחנו אודות המוצר שאני רוצה שהוא ייצר עבורי ,כמובן נתתי לו מפרט טכני של המוצר וסגרנו פרטים כאלו ואחרים, לאחר שהוא הראה לי מס' דוגמאות שהניח על השולחן של מוצרים מאותו תחום שאני ביקשתי לייצר ולרכוש .
בערב לאחר שחזרתי למלון, הוא הזמין אותי לארוחת ערב וסיור קצר בעיר .
הסתובבתי עוד יומיים באותה עיר ואז לקחתי רכבת לשנחאי, טיילתי עוד 3 ימים ושבתי די מרוצה לארץ.
הסכם השכר שלי ,היה לשלם לו לפי התקדמות ביצור המוצר וכך עשיתי והעברתי לחשבון הבנק שלו 5,000$ ,הוא ביקש שאעביר את זה לחשבון החברה שלו בהונג קונג וזה נשמע לי סביר .
הייתי אתו בקשר פעם-פעמיים בשבוע והאמת שחיכיתי למוצרים ואז העברתי לו עוד 12,000$ כמוסכם.
העסקה התקדמה והיא הייתה בשלבים אחרונים והוא שלח לי תמונות של ארגזים מוכנים למשלוח באיזה מחסן ונכתב לי שהם מחכים לארוז את זה למכולה ולשלוח את זה לנמל עם משאית ומחכים רק לעמיל המכס שיכין את הניירת ולשם כך העברתי לו תשלום לפני האחרון של עוד 5,000 $ כאשר התשלום האחרון זה כשהמכולה מגיעה לארץ.
כבר חודש אני מנסה ליצור אתו קשר טלפוני , בתוכנת wechat , שולח לו אימיילים ואין תגובה בכלל, הטלפון שלו מנותק ואין לי כל קשר אתו .
קצת חייכתי בתוכי עם תחושה לא נעימה שהוא פשוט "נעקץ" ועשו לו "תרגיל מוכר" וידוע והבהרתי לו את זה שהוא לא הראשון שנעקץ באותה שיטה , כי כבר ביצעתי בעבר חקירות בסגנון הזה.
שמע אני אומר לו , תן לי מסמכים ואת כל הפרטים הידועים לך ואני אעשה חקירה קצרה ולא יקרה ואז לפי הממצאים שלה נתקדם ונחליט לגבי ההמשך ,אם בכלל.
על קצה המזלג הצגתי לו מאוחר יותר איך עקצו אותו :
1. בכרטיס הביקור שהוא נתן , הכתובת היא בכלל של בית מלון ולא משרדים.
2. שם חשבון הבנק שאליו הועבר הכסף נראה על פניו כשם של מפעל/מותג אמיתי עם שינוי קטן של הנקודה .שבשם המקורי אינה קיימת בכלל במציאות .
3. המפעל שבו נערכה הפגישה אינו מייצר כלל מוצרים מאותו תחום .
4. המזכירה במפעל מספרת לחוקר סיני שנשלח על ידי , כי זה נהוג שהם משכירים את אולם הישיבות לאחרים, על מנת שיפגשו עם לקוחות וזה נהוג שם ובהרבה מפעלים.
5. החוקר המקומי מצא באיזה ישוב נידח ,5 שעות נסיעה את העסק המדובר ושם נמצא כי זה איזו חור שמושכר למי שרוצה והם משכירים את זה לתקופות קצרות ובמועד הבדיקה ,המקום היה נטוש לחלוטין .
כעת אתה צריך להחליט מה לעשות, להמשיך בחקירה ואולי תביעה כספית כנגד אחד ממיליארד תושבים ,שצריך לאתרו בשלב הראשוני ,או להבין שנעקצת ?.
הוא בלע את הרוק והחליט שאין טעם להמשיך יותר ,מעבר למכה שהוא אכל כעת.