ליצירת קשר 050-5231920

ניצל מהרשעת שווא

תושב הצפון הואשם באונס ותקיפת אשתו* רק לקראת סוף המשפט הצליח להוכיח כי בדתה את הסיפור* התוצאה: המתלוננת עתידה להחליפו על ספסל הנאשמים.

כתב: דני ברנר – "ישראל היום"

 

רגע לפני גזר הדין נחשפה האמת, תושב צפון הארץ שעמד למשפט על תקיפה אלימה ואונס אשתו, הצליח להקליט אותה מתוודה כי בדתה את הסיפור .בעקבות התפנית בראיות נמחק כתב האישום כנגד הבעל והאישה עתידה לעמוד לדין בגין מסירת הודעה כוזבת. לפני פחות משנה התלוננה אישה בת 23,תושבת אחד מיישובי הצפון, כי בעלה תקף ואנס אותה.

 

יתרה מכך,האישה טענה כי בעקבות המקרה היא נאלצה להפיל את העובר שהיה ברחמה. משטרת עפולה שחקרה את התלונה העבירה את ממצאיה לפרקליטות מחוז צפון ובקיץ 2007 הוגש לבית המשפט המחוזי כתב אישום חמור כנגד הבעל,בן 32, שהואשם בעבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות ובאונס. הבעל הנאשם נשלח למעצר בית הרחק מביתו , לרגליו הוצמדו אזיקים אלקטרונים והעונש שהיה צפוי לו ,לו היה מורשע היה עלול להגיע לשבע שנות מאסר.

 

אלא שהבעל שהיה בטוח בחפותו , לא ויתר טשכר את שירותיו של החוקר הפרטי דודו שוויפל,בעל חברת "ש.ב.א-חקירות" מטבריה, . החוקר הנחה את הבעל כיצד לנהןג ואסף בעצמו ראיות חדשות שכללו הקלטות של האישה,שבהן היא נשמעה מתוודה בפני בעלה כי תלונתה נגדו היתה מופרכת ,פעולות אלו יצרו מפנה דרמטי בפרשה.

 

"התברר כי הוריה של האישה התנגדו להריון וגם החתן לא מצא חן בעיניהם,הם דרשו מהאשה להפיל את העובר ובמקביל להתלונן נגד בעלה שכאילו אנס אותה והיכה אותה" סיפר שוויפל והוסיף "האישה נכנעה ללחץ בני משפחתה ועשתה כמצוותם,ומאז,כנעט במשך שנה ,ישב אדם חף מפשע על ספסל הנאשמים והיה עלול להישלח לשנים ארוכות מאחרי סורג ובריח על לא עוול בכפו".

 

הראיות החדשות הועברו למשטרת עפולה .ובחקירה הודתה האישה כי בדתה את הסיפור .לפני מספר ימים ביקשה הפרקליטות למחוק את כתב האישום כנגד הבעל. ובכוונת המשטרה להגיש כתבי אישום נגד האישה ובני משפחתה בעבירות של מסירת הודעה כוזבת ועבירות נוספות.

 

לאחר הזיכוי המלא בבית המשפט אמר הבעל :"הייתי נואש,ולמרות שידעתי שאני חף מפשע ,הרגשתי איך החבל מתהדק סביב צווארי.גם אני וגם עורך הדין שלי התקשינו להתמודד מול ראיות שהוצגו נגדי.ידעתי שאם לא יקרה משהו חריג,אני אכנס לכלא להרבה שנים"…אז עלתה המחשבה לפנות לחוקר פרטי ואני שמח שהצעד הזה הוכיח את עצמו .היום אני אדם חופשי. חזרתי לחיים ולישוב בו התגוררתי עם אשתי. אני רוצה גם להודות למשטרה ולפרקליטות שידעו לעשות צעד לאחור,אחרי שהבינו שהן הולכו שולל על ידי אישתי ובני המשפחה"….