ליצירת קשר 050-5231920

חשיפת ריגול תעשייתי – ש.ב.א חקירות.

 

חשיפת ריגול תעשייתי – ש.ב.א חקירות.

3 שנים לקח לי לתכנן את המוצר הזה, לקחתי הלוואות של 700,000 ₪ , על מנת לממן את המוצר הזה , היו לי תקוות גדולות שהמוצר שלא היה בארץ , יחזיר לי את ההשקעה ואני ארוויח ממנו.
חלמתי על זה בלילה ,הייתי כולי שקוע בתוך הפרויקט הזה והקדשתי לו את כל השנים.
ידעתי יום אחד שברגע שהמוצר יהיה בשוק ויתחילו המכירות, יום אחד המוצר הזה יצוץ בשוק ,אבל הערכה בתוכנית הכלכלית/עסקית, הבהירה לי שזה ייקח לפחות שנה עד שהמוצר הזה יתחיל לצוץ בשוק מכיוונים אחרים, הערכתי הייתה שהוא יזויף בסין, כי בארץ להכין תכניות ,תבניות וקו יצור ייקח כשנה לערך ועד אז אני אעשה את המכה שלי .
דרך אגב רשמתי פטנט על המוצר על מנת לנסות ולהגן עליו.
מסתבר שלקח כחודש ימים ולפתע המוצר שלי הופיע בשווקים והוא נמכר ל"לקוח קצה", יותר זול ממה שאני מוכר לעסקים.
אין ספק שיש פה משהו חריג ומישהו נערך לזה במקביל אלי ותוך כדי תכנון או יצור .
דרשתי וקיבלתי את כל הפרטים, על מעורבים בעסק, על עובדי המפעל, על בעלי ידיעה לפתוח המוצר, על קבלני משנה וכל חומר שקשור לפרויקט הזה.
החלטתי לפתח את החקירה כלקוח קצה וכך עשיתי , ביצענו מס' רכישות של המוצר , התחברנו לאחד ממוכרי המוצר ובצענו הזמנה גדולה לגרות אותו בה בשעה שהוא היה נתון למעקב צמוד ודרכו הגענו לבית מלאכה באחד מהמושבים באזור השרון .
בכניסה בכיסוי מצאנו כי אכן במקום מכונה שמייצרת את המוצר , אבל לא הסתפקנו בזה , שהרי הוא היה אמור להיות עם תוכניות ליצור וזה יהיה רק מקריות שהוא תכנן את המוצר הזה אחד על אחד ,כפי שהלקוח שלנו תכנן.
מה עושים ואיך מתכננים להפיל אותו ?, הרי הוא יזהר שבעתיים כי הוא יודע שהמוצר הנו חיקוי ולא ישתף פעולה בכל מצב.
בינתיים החלטנו למקם תצפית על המקום ולצלם כל רכב שנכנס וכל אדם שנכנס לבית המלאכה והמחסן הצמוד אליו.
בסופו של יום העברנו ללקוח סט של תמונות ,מתוך תקווה שאולי הוא יזהה מישהו מהתמונות.
בסופו של היום הרביעי לתצפית ולאחר שהעברנו לו את התמונות, קפץ הלקוח ממקומו והבהיר לנו כי האדם עם הרנו הכסופה , הנו קבלן משנה בתחום המכניקה , אשר היה שותף לפרויקט בהכנת חלק משמעותי ממכונת היצור וכל התוכניות של המכונה היו לו בהישג יד עקב פעילותו בפרויקט.
הצווים הזמניים של בית המשפט כנגד המעורבים ,מונעים בשלב זה את המשך היצור ואנו מאמינים כי הם יהיו צווים קבועים.